Ako zhodnotiť nápady pre rast vášho podnikania

Hodnotenie podnikateľských nápadov je jednou z najrozšírenejších a dôležitých úloh pre každého podnikateľa. Či už ste vlastníkom malého podniku, obchodným manažérom alebo manažérom na úrovni C, často hľadáte nápady na rast vášho podnikania. Ako môžete povedať, ktoré nápady stoja za čas a peniaze na to, aby ste ich sledovali? Tu sú štyri kritériá pre hodnotenie vašich nápadov a spôsobov, ako môžete posúdiť tieto kritériá pre prínos vašej spoločnosti.obchod.jpg

  1. Spoločnosť – hovorím o vašej spoločnosti. Čo robíte a ako dobre to robíte? Ste vedúcou spoločnosťou vo vašom odvetví? Druhé miesto? Musíte poznať silné a slabé stránky vašej spoločnosti. Máte prostriedky potrebné na to, aby ste svoj podnikateľský nápad premenili na víťazného umelca na trhu? Ak nie, prečo nie? Čo by bolo potrebné, aby sa vaša spoločnosť dostala na miesto, kde by mohla riadiť podnikateľský nápad od realizácie až po úspech?
  2. Zákazníci – Kto sú vaši zákazníci a čo chcú ? Čo si cenia? Podávate určitú demografickú skupinu? Ktoré aspekty vášho podnikateľského zámeru by našli najzaujímavejšie? A čo váš nápad by sa im nepáčilo? Toto sú otázky, ktoré musíte vedieť o svojich zákazníkoch predtým, ako začnete vyrábať alebo uvádzať na trh svoj nápad. Ak nepoznáte svojich zákazníkov, nikdy ich nebudete schopní uspokojiť.
  3. Súťaž – Kto je vaša konkurencia? Ešte lepšie je, aké spoločnosti alebo jednotlivci sú vaši najťažší konkurenti? Robí niekto iný na trhu to, čo chceš robiť? Ak áno, aké sú úspešné? Sú ich klienti spokojní? Prečo áno alebo prečo nie? Ako sa vaša podnikateľská myšlienka líši od toho, čo je na trhu? Ako môžete zlepšiť produkt alebo službu súťaže? To všetko sú veci, ktoré potrebujete vedieť o svojej konkurencii predtým, než sa rozbehnete, že podnikateľský nápad.

 muž obchodník.png

  1. Spolupráca – Pýtali ste sa svojich obchodných partnerov, či sa vám páči váš nápad? Mal by si. Vaši spolupracovníci si môžu vymyslieť veci, ktoré nemáte. V skutočnosti môžete zistiť, že člen vášho tímu už vyskúšal to, čo chcete vyskúšať. Môžete sa poučiť z ich skúseností. Mali by ste sa tiež zaoberať tým, ako by mohol váš podnikateľský nápad potenciálne ovplyvniť vašich spolupracovníkov a obchodných partnerov. Ovplyvní to akýmkoľvek spôsobom váš vzťah s nimi? Nedovoľte, aby ste boli slepí. Preskúmajte všetky možnosti predtým, ako implementujete svoj nápad.

 

7 července, 2019