Sociálne siete ako najväčší zdroj informácií na tému polopravdy, bulvár a cudzie nešťastie

Internet sa stal používanejším zdrojom zábavy i inormácií, než TV alebo noviny či časopisy. Z toho vyplýva, že pravdepodobne nás z týchto zdrojov aj najviac ovplyvňuje. No internet je široký pojem a vyzerá to tak, že väčšina ľudí trávi svoj čas na sociálnych sieťach, než čítaním oficiálnych článkov konkrétnych webových spravodajstiev. Opäť sa teda vraciame k pravdepodobnosti a to takej, že facebookové príspevky či príspevky na Twitteri nás ovplyvňujú viac, ako oficiálne spravodajské weby. Takže ak to zhrniem, informovanosť čerpáme poväčšinou zo zdrojov ako Facebook či Twitter a vlastne tak povediac neofociálnych informácií, ktorých autori majú najpodstatnejší cieľ- aby na príspevky kliklo čo najviac ľudí. Čím viac kliknutí, tým viac peňazí pre amatérskeho redaktora či popularity pre autora príspevku. 

sítě

A zabúdame na jednu vec- Dávame do popredia fakt, či sú tie správy overené, či sú pravdivé, alebo či v nás zanechajú aspoň niečo podstatné? Niečo, čo by skutočne stálo za reč a obohatilo nás?

Ak sa pozrieme ktoré príspevky a "správy" v počte kliknutí bodujú, vidíme poväčšinou bulvár a polopravdy, kedy nadpis a úvodný obrázok vyvolá klamlivú zvedavosť, ale článok samotný nám v podstate nič zaujímavé alebo duchaplné neprinesie. Teda pokiaľ Vás bavia klebety alebo si radi prezeráte cudzie nešťastie, potom nás možno obohatia. Ale my sami svojim záujmom a početnými kliknutiami dávame najavo, že máme záujem predovšetkým o plytké témy/ česť výnimkám/. Ak chce byť teda redaktor alebo prispievateľ informácií úspešný, musí nám vyhovieť. Potom vidíme asi 80 % obsahu, ktorý sa týka len akýchsi náznakov a tušení poloprávd či hyenizmu na cudzom nešťastí.

fcb

Poukazujem na väčšinu príspevkov, ktorých popularita sa získava formou propagácie cez sociálne siete. Na internete celkovo nájdeme určite i množstvo iných príspevkov na zaujímavejšie témy. 

10 ledna, 2018